Siirry sisältöön
Hae sivustolta

Asiakaspalvelu auttaa muuttotilanteissa – tässä vinkit muuttajalle

12.2.2021

Myyntineuvottelijamme Minna Sippu on neuvonut lukemattomia muuttajia sähkösopimusasioissa ja antaa nyt parhaat vinkit muuttoa tekevälle. Myös kiinteistökaupoissa tulee muistaa sähkösopimusasioiden hoito!

Tässä vastauksia yleisimpiin kysymyksiin.

Olen muuttamassa pian, milloin sähkösopimus uuteen soitteeseen tulee tehdä?

Suosittelemme, että ilmoittaisit meille muutosta viimeistään kaksi viikkoa ennen muuttopäivää. Kiireellisissä muutoissa suosittelemme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 05 7780 500 tai verkkosivujemme chat-palvelun kautta.

Kun teen muuttoilmoituksen maistraattiin, saako sähköntoimittaja tiedot samalla?

Maistraatin kautta tehty osoitteenmuutos ei välity sähköyhtiölle, vaan sinun tulee ottaa muuton vuoksi yhteyttä meihin, jotta laskut ja sopimus tulevat oikeaan osoitteeseen.

Milloin vanhan osoitteen sähkösopimus pitää irtisanoa?

Muista aina irtisanoa muuton yhteydessä aikaisemman asuntosi sähkösopimus, jotta uuden asukkaan sähköt eivät tule sinun maksettaviksesi. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta.

Olen ostanut tai myynyt kiinteistön. Mitä minun pitäisi huomioida kiinteistön sähkön kannalta?

Kiinteistökaupassa sähköliittymä ei siirry kiinteistön luovutuksen mukana uudelle omistajalle automaattisesti. Ostajan ja myyjän kannattaa aina sopia keskenään tarkasti, milloin sopimukset siirtyvät henkilöltä toiselle. Sopimukset ovat henkilökohtaisia ja vaativat tavalla tai toisella henkilökohtaisen yhteydenoton. Sopimuksettomassa kohteessa ei ole sähköä käytettävissä.

Liittymissopimuksen siirrosta kannattaa siis mainita kauppakirjassa tai tehdä erillinen luovutuskirja. Ilmoita myös asiakaspalveluumme liittymän siirrosta hyvissä ajoin, jotta uusi liittymissopimus voidaan tehdä uuden omistajan kanssa.

Tee sähkösopimus uuteen kotiin tästä

© Kymenlaakson Sähkö Oy | Kymenlaakson Sähköverkko Oy | Yhdystie 7, PL 9, 47201 Elimäki