Gå till innehållet
Hae sivustolta

Övervakning och indrivning av betalningar

Inkassobyrån Sergel Oy svarar för betalningsuppmaningar och har hand om indrivningen av förfallna betalningar. Om du får ett brev från inkassobyrån ska du kontakta den och diskutera om en betalningstidtabell för räkningar som förfallit till betalning.

Kundtjänstens kontaktuppgifter för kunderna hos Kymmenedalens El

  • Sergel Oy, PB 401, 15101 Lahtis
  • Tfn 0200 13113 (lokalnätsavgift eller mobilavgift)
  • Fax 02040 42887
  • E-post asiakaspalvelu@sergel.com
  • Betjäningstider mån–fre kl. 8.00–18.00
  • Internet: www.sergel.fi -> tjänsten Sergel omat sivut (Mina sidor) (på finska)
  • Kontonummer: FI27 5000 0120 2366 73 (Pohjola Bank)

Gäldenärskundernas självbetjäningskanaler

Betjäningsautomat

Betjäningsautomaten på numret 0200 13113 betjänar24 h.

  • Möjlighet att ingå ett betalningsavtal förmånligare än genom personlig kundbetjäning eller flytta betalningsdagen max 30 dagar.
  • För att använda tjänsten behöver du din personbeteckning och ett ärendenummer som du hittar i Sergels brev.
  • Automaten ger anvisningar och efter samtalet mottar kunden betalningsuppgifterna med ett textmeddelande i sin mobiltelefon och betalningsavtalet registreras automatiskt i vårt inkassosystem.

Tjänsten Omat sivut (Mina sidor)

  • Tjänsten Omat sivut (Mina sidor) www.sergel.fi
  • Du loggar in på sidorna med din personbeteckning och ett ärendenummer som du hittar i Sergels brev.
  • Möjlighet att ingå ett betalningsavtal förmånligare än genom personlig kundbetjäning och att flytta betalningsdagen.
  • Möjlighet även bl.a. att
    • meddela om en betalning
    • se ett sammandrag över skulderna
    • kontrollera en betalning
    • kontrollera skuldläget

© Kymmenedalens El Ab | Kymmenedalens Elnät Ab | Yhdystie 7, PB 9, 47201 Elimä