Siirry sisältöön
Hae sivustolta

Harhaanjohtavaa sähkösopimusten myyntiä Kymenlaakson Sähkön nimissä

Julkaistu 26.4.2022

Olemme saaneet asiakkailtamme yhteydenottoja törkeän harhaanjohtavasta sähkösopimusten myynnistä. Asiakkaisiimme on oltu yhteydessä puhelimitse, ja kerrottu Kymenlaakson Sähkön ulkoistaneen sähkösopimusten hoidon toiselle yritykselle. Muistutamme ja painotamme, että Kymenlaakson Sähkön sopimuksia ei myy mikään muu yritys kuin Kymenlaakson Sähkö.

Kymenlaakson Sähkö hoitaa myyntiään puhelimitse ja sähköisten palveluiden kautta, ja aina omalla nimellämme. Emme myöskään tule asiakkaidemme kotiin hoitamaan sähkösopimusasioita. Pyydämme asiakkaitamme edelleen ilmoittamaan meille epäilyttävät sähkönmyyntiyritykset, jotta voimme ryhtyä asian vaatimiin toimiin viranomaisten kanssa.

Kehotamme asiakkaitamme ja yhteydenottoja saaneita kuluttajia tarkkaavaisuuteen ja varovaisuuteen. Henkilötunnusta ei koskaan tule luovuttaa, ellei tiedä varmasti, mihin sitä käytetään. Kaikissa tilanteissa voit ottaa yhteyttä omaan sähkönmyyjääsi varmistaaksesi oman sopimustilanteesi. Kymenlaakson Sähkön asiakaspalvelun tavoittaa puhelimitse numerosta 05 7780 500 arkisin klo 8–18.

Muistathan myös sähkön ostajan oikeutesi:

  • Solmia sähkönmyyntisopimus toimitusvelvollisen sähkönmyyjän kanssa.
  • Vaihtaa sähkönmyyjää.
  • Saada tietoa sähkön hinnan muodostumisesta.
  • Saada sähkösopimuksen ehdot kirjallisesti joko sopimuksen tekohetkellä tai jälkeenpäin, mikäli sopimus tehdään suullisesti. Jos sopimusvahvistusta ei ole toimitettu, ei sopimus ole asiakasta sitova.
  • Perua etämyyntisopimus kuluttajansuojalain mukaisessa peruutusajassa eli 14 vuorokauden aikana sopimuksen tekemisestä. Sopimuksen peruttamisen voi tehdä itse esimerkiksi sähköpostilla, tai oma sähköyhtiö voi hoitaa sen asiakkaan valtuutuksella.
  • Saada ilmoitus sopimusehtojen tai sähkön hinnan muutoksesta vähintään kuukautta ennen muutoksen voimaantuloa.

© Kymenlaakson Sähkö Oy | Kymenlaakson Sähköverkko Oy | Yhdystie 7, PL 9, 47201 Elimäki